WeLcOme 2 Lyalina WoRlD (ليالينا)
عـزيـزي الـزائـر / عـزيـزتـي الـزائـرة يـرجـي التـكـرم بـتـسجبـل الـدخـول اذا كـنـت عـضـو مـعـنا
او التـسجيـل ان لم تــكـن عـضـو وتـرغـب في الانـضـمـام الـي أسـرة الـمنـتدي
سنتشرف بتسجيلك مـعنا ..... ادارة المنتدي

WeLcOme 2 Lyalina WoRlD (ليـالـينا)
الـتمــيـز هــو شـعـارنا

( نحن لا ندعم اى برامج هاكر او اختراق او اى استخدام غير مشروع للبرامح )

(¯`·._.·(الاخوه الكرام/المنتدى منتداكم انشئ لخدمتكم فساهموا معنا للنهوض به)·._.·`¯)

الرئيسيةمكتبة الصورس .و .جبحـثالمجموعاتقائمة الاعضاءالتسجيلدخول
يقدم الموقع اخر البرامج الموجودة على المواقع لتكون بين يديك كما يمكنك الموقع من طلب آى برنامج او كراك او سيريال او كيجن لاى برنامج قديم او جديد حتى وان كنت زائر لنا ولست عضو & بتسجيلك سوف تحصل على كل جديد فى عالم البرامج لتكون بين يديك دون عناء البحث عنها فى محركات البحث وان كنت من زوارنا اكتب لنا فى قسم الطلبات نحن لا ندعى الكمال ولاكن ندعى التميز & زوارنا الكرام يتم التسجيل مرة واحدة فلا تهدر هذه الفرصه فى اختبار الموقع
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
مؤسس المنتدى - 2340

حلاوة روح - 796

زهرة المنتدى - 591

احلي بنوته - 530

UNI - 344

toty - 343

AsOoL MoOoT - 317

ميرنا - 300

magic - 274

روجينا - 256

المواضيع الأخيرة
» أحدث أنواع السيارات بأقل الأسعار & تورست كار &
الجمعة 07 سبتمبر 2012, 9:03 am من طرف touristcar

» مشاكل المازربورد وحلولها
السبت 14 يوليو 2012, 1:54 pm من طرف سهيل الفندي

» جميع حلقات المسلسل الاجنبي Charmed SE03 Full الموسم الثالث مترجم
الثلاثاء 20 مارس 2012, 4:02 pm من طرف nanamoon

» مكتبه تورنتات اهداء منى الى ليالينا
الإثنين 16 يناير 2012, 9:56 pm من طرف عكوز

» أحدث أنواع السيارات والليموزين والخدمات السياحية
الأربعاء 07 ديسمبر 2011, 6:03 am من طرف touristcar

» أحدث أنواع السيارات والليموزين والخدمات السياحية
الأربعاء 07 ديسمبر 2011, 5:19 am من طرف touristcar

» شاهد قنوات art و قتوات show time والجزيره الرياضيه مجانا
السبت 19 نوفمبر 2011, 9:10 am من طرف ابو اوشه

» كيف احصل على تمارين تفصل الكتف عن الذراع
الجمعة 11 نوفمبر 2011, 7:41 am من طرف RealPlayer75

» ايجار سيارات زفاف وسياحة وليموزين
السبت 29 أكتوبر 2011, 2:12 am من طرف touristcar

برامج تهمك

اختر لغة المنتدى من هنا
أختر لغة المنتدى من هنا
.
عدد زوار الموقع
سجل الزوار

.: عدد زوار المنتدى :.

بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
لدعــم الفنــي والإقتــراحات
للدعــم الفنــي والإقتــراحات
جميع الحقوق محفوظة لدى منتديات ليالينا powered by elmelok
جميع المشاركات والمواضيع في موقع ليالينا تعبربالضرورة عن رأي إدارته بل تمثل وجهة نظر لمشرفيها mr.mohamed elmasry

شاطر | 

رعشة الشبق .. ما هي ؟ وكيف تحدث ؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
مؤسس المنتدى
ADMIN
ADMIN

المهنة :
الهواية :
الفريق المفضل :
المزاج :
الأوسمة :

مُساهمةموضوع: رعشة الشبق .. ما هي ؟ وكيف تحدث ؟   السبت 29 أغسطس 2009, 3:46 pm

ليالينا29

رعشة الشبق هي ذروة الإحساس بالمتعة التي تشعر فيها المرأة أنها وصلت إلى قمة استمتاعها، والتي بعدها تشعر بإحساس قوي بالراحة والخدر.

ولأنها قمة وذروة فلا بد من خطوات متصاعدة للوصول إليها، لا بد من إعداد وتهيئة جيدة في بداية العملية الجنسية تحتاج إلى تفاهم بين الطرفين واستعداد وقبول مشترك وحالة نفسية ومعنوية عالية، يكون فيها الطرفان في حالة انسجام من البداية، ثم فترة ملاعبة ومداعبة كافية يعرف فيها كل طرف مناطق الجسم الممتعة والمثيرة بالنسبة للطرف الآخر مما يساعد على التفاعل والانسجام.

ثم تكون عملية التقاء الختانين.. مع ملاحظة أن الدراسات والأبحاث قد أثبتت أن بعض النساء يكون وصولهن للذروة عن طريق إثارة البظر، والبعض الآخر يكون وصولهن للذروة عن طريق إثارة مقدمة المهبل، والبعض الآخر عن طريق إثارة الجزأين معًا، ولا يمنع ذلك من وجود نسبة من النساء تصل إلى 30% لا يصلن إلى الذروة في أي مرحلة من مراحل حياتهن.. وهي تعتمد على فهم الزوج لهذه المرحلة من الجماع؛ حيث ينتظر حتى تصل المرأة إليها، ويكون حريصاً ألا يقوم حتى يتأكد من وصول المرأة إليها حتى لو احتاج الأمر إلى أن يسألها.. أو يرى علاماتها.. حيث تبدو المرأة شبه غائبة عن الوعي، وتنتابها رعشة شديدة تكون أشد ما يكون في منطقة المهبل حيث تحدث انقباضات وانبساطات قوية قد تصل إلى الجسم، يعقب ذلك إحساس بالراحة والاسترخاء، وهناك نوعيات من النساء قد تصل إلى الذروة عدة مرات في اللقاء الواحد، وهذا شيء طبيعي ونوع من الاختلافات الشخصية، ولا تحتاج المرأة للوصول إلى الذروة التالية إلى فترة سكون مثل الرجل فيمكن أن تصل لها عدة مرات بدون فترات سكون .
http://lyalina.mazikaraby.com
ميرنا
عــــضو ســــــوبر

المهنة :
الهواية :

مُساهمةموضوع: رد: رعشة الشبق .. ما هي ؟ وكيف تحدث ؟   الإثنين 26 أكتوبر 2009, 1:53 am

magic_lantern
عـ،،ـضـ،،ـو مـ،،ـنورنا
عـ،،ـضـ،،ـو مـ،،ـنورنا

المهنة :
الهواية :
الفريق المفضل :

مُساهمةموضوع: رد: رعشة الشبق .. ما هي ؟ وكيف تحدث ؟   السبت 05 ديسمبر 2009, 7:54 am

والله الموضوع جميل جدا فعلا ولو اخدنا بالكلام ده زي منت بتقول الصراحه متهيئلي مفيش ولا واحده وصلتلها نظرا لان غالبيه الرجال بيبقوا منكبين في الشغل ومبيرجععش البيت الا علي النوم لانه مش هيكون عنده الاستعداد الذهني والجسماني علشان يقدر يعمل النت بتقوله ده وفي نفس الوقت النت بتقوله ده محتاج ان يكون فيه واحد عنده وقت ويكون منظم وقته علشان كده الزوجه ليها حقوق امال الخينات الزوجيه كترت من ايه علشان قليل جدا متلاقي حد بيعمل الحجات دي وبعدين موضوع المداعبه والملاطفه دي ليها اسليب معينه وطرق لابد من ان الناس تعرفها وطبعا دي حاجه تجتاج الي نوع من الوعي والمعرفه وفي نفس الوقت هل ياتري هنتلاقي البنات علي درجه كبيره من الوعي ده علشان يقدروا انهم يشبعوا ازواجهم ويوصلوهم الي نفس الدرجه من الاستمتاع البيوصلها الزوج ليهم متهيئلي ان الحجات دي علي قد ما هيه حساسه بس للاسف المجتمع بتاعنا بيبصلها علي انها قله ادب انا بقول البيحصل وبقول البيتقال

وبعدين عاوز اعرفكم حاجه كل ده بيترتب علي الحاله المزاجيه للطرفين تخيلوا لو عرفوا يتخلصوا من المشاكل البتعترضهم يوميا والمن خلالها ممكن يتطاول الزوج علي زوجته مما ينتج عنه نوع من الجفاء هيكون في سبيل الي الالتقاء الجنسي والمداعب والاستلطاف ولمس البظر ازاي ايه في الحلم انا بنادي الي الرجوع الي عصر الرومنسيات تاني علشان يكون فيه نوع من القابليه لدي الطرفين وفي نفس الوقت يحاول الطرفين الي وجود مصدر للعيش يقدروا من خلاله انهم يفروا بعض الوقت لاشباع بقيه الاحتيجات الخاصه لدي البيت من الاهتمام بتنسيق البيت وشكله لان المكان ليه عامل كبير برضه للحجات دي وفي نفس الوقت الي الارتقاء بالحاله الاجتماعيه بتاعتهم علشان ده شيء بيضي كثير من البهجه لدي الطرفين ويكون العمل من الجانبين ولو كانوا اكثر تفاهم يكون كويس وفي نفس الوقت ياخدوا نوع من الاستجمام وبعدين كل حاجه لازم تحصل واحده واحده ميكنش فيه نوع من التسرع واهم حاجه الفاعليه ميكنش من جانب الرجل بس
والست كمان وانا بقول الكلام ده علشان حاجه واحده هيه ايه اتاحه الفرصه للحاله المزاجيه انها تكون علي اهبه الاستعداد للقاء الجنسي
وفي نفس الوقت المكان بيبقي ليه عامل كبير علي كده واهم حاجه صحه الزوج يعني لو عنده مرض مزمن او اي شيء من هذا القبيل بتكون الحجات دي مش بنفس الوتيره ال عليها الشاب السليم فعلشان كده لازم علي كل شاب انه يعتني بصحته جيدا علشان يكون كويس من الناحيه الجنسيه وفي الاخر عاوز اقول لازم يكون في وعي ومعرفه بتفاصيل الحجات دي وتكون بالتفصيل الممل كمان

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1